Kjøretimer

Før du kan begynne med kjøretimer må du gjennom trafikalt grunnkurs og mørkedemo dersom du er under 25 år. Vi tilbyr begge kursene her hos oss om du ikke har tatt de tidligere.

Det spørsmålet vi oftest møter på er hvor mange kjøretimer man trenger. Dette er helt individuelt, og derfor umulig å gi et svar på før vi har gjennomført en kartleggingstime. Selv etter denne timen vil det være vanskelig å gi et eksakt svar, da det også kommer an på din evne til å ta til deg læring. Det er også mange andre faktorer som spiller inn og derfor tilpasser vi opplæringen etter hver enkelt elevs behov.

Vi vil alltid forhøre oss med deg som elev om din kjøreerfaring før vi begynner på din første kjøretime. Har du ikke kjørt noe tidligere så starter vi i et stille og rolig område. Første kjøretime går en del av tiden til å bli kjent med bilen, lære om sittestilling og innstillinger, risiko i forbindelse med personer og last i bil, samt ulike knapper og brytere.

Vi ønsker å gi deg som elev en trygg og effektiv opplæring som gjør at du blir en trygg og selvstendig sjåfør.