Kjøreskole Oslo priser

Det finnes mange kjøreskoler i Oslo, og det er mange faktorer som spiller inn når man skal velge hvilken kjøreskole man skal begynne på. For de fleste er det viktig at prisen står til samsvar med den opplæringen man får. Det er også mange som tenker på lokasjon, og at kjøreskolen må være i nærheten av der man bor. Samtidig er det imperativt at kjørelærerne på kjøreskolen har lang erfaring, og er flinke til å lære bort. Prisen på kjøretimene er derimot avgjørende for mange. A-Team Trafikkskole er en kjøreskole som ligger sentralt i Oslo. Kjøreskolen har standard priser for enkelttimer og dobbelttimer, og har en fast pris for obligatoriske kurs som mørkekjøring, glattkjøring og landeveiskjøring.

Kjøreskole Oslo - priser for kjøretime

Selv om det er mange ting man skal gjennom før man kan ta førerprøven, er det ofte vanlige kjøretimer man bruker mest tid og penger på. Vanlige kjøretimer er de timene der eleven kjører ute i trafikken sammen med kjørelærer, med det formål å bli en tryggere og flinkere sjåfør. Her lærer man det helt grunnleggende, med hvordan man kjører, og hvordan man oppfører seg i trafikken. Man lærer å korrekt posisjonere seg på veien, hvordan man skal lese skilt, hvordan man ved hjelp av bilens instrumenter kan vise de andre bilistene hvor man skal, og hvordan man avverger ulykker på veien. Dersom man er helt fersk når det kommer til kjøring, har man gjerne en kartleggingstime først, slik at kjørelæreren kan bli kjent med deg og hva du trenger å øve mest på. Hos A-Team  Trafikkskole har en standard kartleggingstime en varighet på 90 minutter, og den koster fra 1660,- til 1860,- avhengig av når på dagen du ønsker å fullføre den. Deretter går man over til vanlige kjøretimer, som varer enten 45 minutter eller 90 minutter, ettersom man velger enkelttime eller dobbelttime. Prisen for denne timen ligger mellom 830,- til 2060,-, avhengig av om man velger enkelttime eller dobbelttime, samt hvilken dag og hvilket tidspunkt på dagen.

Kjøreskole Oslo - priser for kurs

De obligatoriske kursene inngår også i den totale opplæringsprosessen. Man skal blant annet gjennomføre trafikalt grunnkurs før man begynner med kjøretimer på veien. Prisen for trafikalt grunnkurs varierer fra 1900,- til 3900,- avhengig av om man velger å ta det som en helhetlig pakke med mørkekjøring, eller om man ønsker å dele det opp. Prisen varierer også i henhold til hvilken dag det er, og tidspunkt på dagen. I tillegg til dette skal man gjennom et sikkerhetskurs på bane, også ofte kalt glattkjøring. Dette kurset ligger på 4900,-. Det er derimot viktig å huske på at man i tillegg må betale for kjøretimen til eller fra kurset, samt leie av bane.